דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכונות קפה - כל מה שחשוב לדעת לפני שרוכשים 

מאת    [ 25/01/2016 ]

מילים במאמר: 1032   [ נצפה 2176 פעמים ]

לא משנה מהו תחום העיסוק של המשרד שאתם נכנסים אליו ולא משנה מהו סגנון החיים של דיירי בית מסוים - כמעט בכל בית וכמעט בכל משרד, ניתן למצוא מכונת קפה. הן מגיעות בגדלים שונים, מסוגלות להכין לנו כמה סוגים של קפה בדרכים שונות והן גם מגיעות בעיצובים שונים. מה שמשותף לכל מכונות הקפה, מה שבעצם הפך אותן לכה פופולאריות, הוא היכולת שלהן להכין קפה טעים וחם במהירות ובקלות. ככל שעוברות השנים, ניתן למצוא מגוון רחב יותר של מכונות, עם פטנטים רבים ומתקדמים יותר, אשר מקלים על הכנת הקפה האהוב עלינו - באמצע יום עבודה או בבית שלנו.

מכונות קפה

כאשר אנחנו סוקרים את השוק כיום, ניתן למצוא מספר סוגים של מכונות קפה. הסוג הראשון והוותיק מכולם הוא מכונת הקפה האוטומטית. מדובר כאן במכונה, אשר כל תהליך ייצור הקפה נעשה על ידי המשתמש עצמו. המכונה הידנית מזוהה בזכות הבוכנה הגדולה, אשר איתה מפעיל המשתמש כוח שחיוני לייצור כוס הקפה שלו. בעבר, מכונות הקפה הידניות היו ברירת המחדל של כל מי ששתה קפה. היום, הן משמשות בעיקר בתור פריט נוסטלגי. יש לכך שתי משמעויות: המשמעות הראשונה היא, שמכונות הקפה הידניות מתאימות רק למי שהוא בעל מומחיות רבה בהכנת קפה - על מנת להגיע לתוצאה המושלמת, צריך לדעת לבצע כל פעולה באופן מדויק ורק מי שהוא בעל הבנה מקצועית מסוימת בהכנת קפה, יכול להצליח בכך. המשמעות השנייה היא, שמכונות הקפה הידניות יכולות לא פעם להיות יקרות במיוחד - הן נחשבות לפריט אספני והן מגיעות, לעיתים קרובות, במבחר עיצובים, חלקם מרהיבים ביותר. במכונות אלו, חומר הגלם שניתן להשתמש בו הוא, כמובן, הקפה הטחון. ניתן לקנות אותו כבר טחון או לטחון אותו בבית - מה שמצריך מיומנויות נוספות, של בחירת הפולים המתאימים וטחינתם על ידי מטחנה מתאימה. ההבדל בין בחירה נכונה של פולי קפה ומטחנת קפה לבחירה שאינה כזו הוא גדול.

מכונת קפה אוטומטית

לצד המכונות הידניות, ניתן לרכוש למשרד גם מכונת קפה אוטומטית. בניגוד למכונות הידניות, כל תהליכי הכנת הקפה נעשים על ידי המכונה: טחינת הפולים, חימום המים, מעבר המים דרך הפולים ועוד. ניתן לומר, כי החסרונות הנמצאים במכונה הידנית מהווים את נקודות החוזק של המכונות האוטומטיות: למשל, מכונות הקפה האוטומטיות קלות לאחזקה, שכן הן מסוגלות לנקות את עצמן. בנוסף, אין צורך להתעסק עם הכנת הקפה הטחון, שכן ניתן להשתמש במכונה בשתי צורות: הכנסת פולי קפה, לטחינה על ידי המכונה, או הכנסת מנות קפה שנטחנו מראש (המגיעות בפודים או בקפסולות). מנות אלה מסוגלות להבטיח קפה בטעם איכותי, מאחר ומנות הקפה נשמרות באריזה מיוחדת, למניעת כניסת חמצן. עם זאת, מכונות הקפה האוטמטיות נחשבות לסוג יקר ביותר. מי שרוצה ליהנות מהכנה יעילה וקלה של קפה, אבל לא יכול להשקיע תקציב גבוה ברכישת מכונה, יכול לרכוש לעצמו מכונת קפה חצי אוטומטית - כאן, חלק מהפעולות, כמו שליטה על כמות המים, נעשות על ידי המפעיל ואילו שאר הפעולות מתבצעות על ידי המכונה עצמה. בנוגע לחומרי מילוי למכונות האוטומטיות והחצי אוטומטיות - הקפסולות הן חומר הגלם האיכותי ביותר, אך הוא גם היקר ביותר. עניין זה מהווה חסרון נוסף של מכונות הקפה האוטומטיות.

מכונת קפה למכירה

קנייתה של מכונת קפה היא השקעה חשובה בבית או בעסק שלנו, כך שאנחנו נרצה למצוא מכונת קפה למכירה, אשר תיתן את התמורה הטובה ביותר לכסף שלנו. כאשר אנחנו מחפשים לקנות מכונת קפה, כדאי לרכוש מכונות קפה מחברות המתמחות בתחום זה ולא מחברות המייצרות מוצרי חשמל נוספים. הסיבה היא, שחברה אשר שמה את הדגש על מכונות קפה, מסוגלת למקד את כלל המאמצים והידע שלה בייצורן של מכונות קפה איכותיות כל העת ובכך להביא לתוצאות איכותיות יותר. ישנה חשיבות גם למקום ממנו קונים את מכונת הקפה - כאשר אתם קונים את המכונה מבית עסק, שזוהי המומחיות שלו, הוא יוכל לעזור לכם להבדיל בין המכונות האיכותיות למכונות הפשוטות והוא יוכל גם להדריך אתכם כיצד יש להפעיל את המכונה. סוגיה אחת, למשל, שקיימת בהפעלת מכונות קפה, היא מידת לחץ המים שיש להפעיל מהמשאבה בזמן ההכנה. אף על פי שמכונות מתקדמות מסוגלות להפעיל לחץ מים גבוה, אסור להגיע ללחץ המקסימלי בזמן הכנת הקפה - לחץ מים גבוה מדי עלול להוביל להריסת הפולים. מנגד, לחץ מים חלש מדי, לא יצליח להשיג את טעמם את פולי הקפה. בד בבד, חנות מוכרת ואמינה לממכר מכונות קפה, תוכל גם להציע לכם תקופת אחריות ארוכה על המכונה ואף להציע שירות תיקונים והחלפות.  

מכונות קפה מומלצות

שוק מכונות הקפה הוא שוק רחב ביותר, בשל הביקוש הגבוה למכונות אלו למגוון מטרות. צרכנים רבים, אם כן, מבקשים למצוא מכונות קפה מומלצות, אשר יתאימו לצרכיהם בצורה הטובה ביותר. דרך אחת לבחירה מוצלחת של מכונת הקפה היא הערכה נכונה של גודל המכונה: אם מדובר במכונה המיועדת לבית פרטי או למשרד קטן, הרי שמכונת קפה קטנה בגודלה תספק את צרכי הקפה בצורה טובה. מנגד, אם מדובר במשרד גדול, בבית קפה או במסעדה, מכונות הקפה רחבות הידיים יתאימו יותר. פרמטר חשוב נוסף, שיש לשים לב אליו, הוא נוחות השימוש - המכונות הללו צריכות לשרת אותנו כל יום, לאורך כל היום. על כן, מצופה מהמכונות שנוכל להפעיל אותן בקלות. נוחיות השימוש במכונות הקפה מתבטאת בנוחות נקיון המכונה, בהכנה קלה של סוגי קפה שונים, המצריכים דרכי הכנה שונות וגם יצירת התראות ברורות על ידי המכונה (כלומר, שאם ישנו חלק מסוים שהתקלקל, שנוכל לדעת בקלות מהו אותו החלק ולנסות לטפל בו בעצמנו). לשמירה על מכונת קפה נקייה יש חשיבות גבוהה בהפקת הנאה מקסימלית ממכונת הקפה שלנו - הכנת הקפה כרוכה בעירוב של מספר חומרים - מים, חלב ופולי קפה - שיוצר לא מעט לכלוך. פיות סתומות, מגש ניקוז נוזלים שעולה על גדותיו או מיכל מים שיש בו אבנית, מורידים מאיכות הכנת הקפה על ידי המכונה וכתוצאה מכך, גם מאיכותה של כוס הקפה שלנו.

מכונות אספרסו מומלצות

ישנם קווים נוספים, אשר יכולים להדריך אותנו בקנייתן של מכונות אספרסו מומלצות. כאשר מדובר במכונות אוטומטיות או חצי אוטומטיות, יש לבדוק האם המכונות פועלות על קפסולות מחברה מסוימת, או שניתן להשתמש בכל סוג של קפסולות. כמובן, שאם המכונה שלכם מאפשרת להשתמש בסוגי קפסולות רבים, יכולת ההוזלה במחיר ויכולת הגיוון בטעמים הן טובות יותר. מעבר לכך, חשוב לשים לב שמכונות אספרסו שנחשבות למכונות מומלצות, הן בעלות הספק חשמלי גבוה (אלף וואט לפחות). ככל שלמכונה ישנו הספק חשמלי גבוה יותר, כך מהירות ואיכות הפעולות הכרוכות בהכנת הקפה (חימום המים, טחינת הפולים ועוד) הן טובות יותר. בד בבד, מכונות הקפה האיכותיות מגיעות עם אביזרים שונים, אשר מעצימים את ההנאה שלנו מהקפה. דוגמה לכך היא משטח החימום, שעליהם מונחים ספלי הקפה. משטח החימום מבטיח שהקפה שבספלים יגיע בטמפרטורה המיטבית אל מי ששותה אותו.

בברכה,
ליאת משיח




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב